Szkolenie: „Mediacja w biznesie – skuteczna metoda rozwiązywania sporów gospodarczych”
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przybliżenie uczestnikom tematyki mediacji, czyli alternatywnej do sądu metody rozwiązywania sporów, a w szczególności: na czym polega mediacja, jaka jest rola mediatora, jakie sprawy szczególnie nadają się do mediacji, jak wykorzystać tę instytucję kiedy liczy się czas i koszty, ważne są relacje z drugą stroną, nie ma pewności co do rozstrzygnięcia sądu. Uczestnicy poznają procedurę poddania sporu pod mediację umowną i sądową, praktyczne aspekty dotyczące wyboru mediatora, zawierania umów o mediację i formułowania klauzul mediacyjnych. Dzięki szkoleniu zdobędą niezbędną w biznesie wiedzę o skutecznej, taniej i szybkiej metodzie rozwiązywania sporów, opartej na poufności i pełnej dobrowolności, dzięki której możliwe jest faktyczne zakończenie konfliktu na zasadzie „wygrany-wygrany”, zachowanie pozytywnego wizerunku firmy i jej dobrego mienia, uniknięcie długotrwałych i kosztownych postępowań sądowych oraz skutków eskalacji konfliktów.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia
- Konflikt w biznesie
- Źródła powstawania konfliktów
- Negatywny i pozytywny wymiar konfliktu
- Zachowania stron w konflikcie
- Sposoby rozwiązywania sporów
- Mediacja jako alternatywna metoda rozwiązywania sporów
- Istota i zasady mediacji
- Rola i zadania mediatora
- Przebieg mediacji i jej etapy
- Ugoda w mediacji – charakter prawny
- Uregulowania prawne mediacji
- Mediacja przedsądowa (umowna) – możliwości rozwiązywania sporów bez sądu
- Mediacja sądowa
- Wskazania do mediacji – czyli kiedy warto mediować
- Korzyści z mediacji dla stron
- Procedura mediacji - czyli jak skutecznie poddać spór pod mediację
- Umowa stron o mediację i wniosek o mediację
- Uczestnicy mediacji – kto powinien i kto może uczestniczyć w mediacji
- Mediacja on-line – kiedy można z niej skorzystać
- Koszty mediacji
- Klauzule mediacyjne w kontraktach
- Wybór mediatora – czym należy się kierować przy powołaniu mediatora.