Szkolenie: „Konflikty w miejscu pracy i sposoby ich rozwiązywania. Mediacja pracownicza”


Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy na temat konfliktu w miejscu pracy –po czym rozpoznać konflikty, jakie są źródła ich powstawania, jak rozwija się konflikt i jaki jest cykl życia konfliktu, a także jakie są główne strategie postępowania w sytuacji konfliktowej. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę w zakresie konstruktywnego rozwiązywania konfliktów oraz możliwości skorzystania z pomocy bezstronnej i neutralnej osoby trzeciej, jaką jest mediator. Szkolenie dostarczy uczestnikom wiedzy na temat roli i zadań mediatora, podstaw jego interwencji, procedury podania sporu pod mediację oraz korzyści wynikających z polubownego rozwiązania sporów i umiejętnego zarządzania konfliktem w organizacji.


Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia

  • Konflikt w miejscu pracy, czym jest, jakie są jego źródła
  • Rodzaje konfliktów – konflikty jawne i ukryte, koło konfliktu M. Deutscha
  • Konflikty indywidualne i zespołowe
  • Konflikt zły czy dobry?
  • Postawy wobec konfliktu, stres a konflikt, postawy życiowe według Harrisa,
  • Sposoby rozwiązywania konfliktów
  • Komunikacja w konflikcie
  • Mediacja – wsparcie osoby trzeciej w rozwiązywaniu konfliktów
  • Istota i zasady mediacji
  • Rola mediatora
  • Zadania mediatora
  • Przebieg mediacji i jej etapy
  • Model interwencji w sytuacji konfliktu
  • Korzyści z mediacji dla organizacji
  • Wprowadzenie mediacji w miejsce pracy
  • Procedura mediacji - czyli jak skutecznie poddać spór w miejscu pracy pod mediację
  • Uczestnicy mediacji
  • Mediator – cechy idealnego mediatora.