Szkolenie: „Konflikty w miejscu pracy i sposoby ich rozwiązywania. Mediacja pracownicza”
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy na temat konfliktu w miejscu pracy –po czym rozpoznać konflikty, jakie są źródła ich powstawania, jak rozwija się konflikt i jaki jest cykl życia konfliktu, a także jakie są główne strategie postępowania w sytuacji konfliktowej. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę w zakresie konstruktywnego rozwiązywania konfliktów oraz możliwości skorzystania z pomocy bezstronnej i neutralnej osoby trzeciej, jaką jest mediator. Szkolenie dostarczy uczestnikom wiedzy na temat roli i zadań mediatora, podstaw jego interwencji, procedury podania sporu pod mediację oraz korzyści wynikających z polubownego rozwiązania sporów i umiejętnego zarządzania konfliktem w organizacji.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia
- Konflikt w miejscu pracy, czym jest, jakie są jego źródła
- Rodzaje konfliktów – konflikty jawne i ukryte, koło konfliktu M. Deutscha
- Konflikty indywidualne i zespołowe
- Konflikt zły czy dobry?
- Postawy wobec konfliktu, stres a konflikt, postawy życiowe według Harrisa,
- Sposoby rozwiązywania konfliktów
- Komunikacja w konflikcie
- Mediacja – wsparcie osoby trzeciej w rozwiązywaniu konfliktów
- Istota i zasady mediacji
- Rola mediatora
- Zadania mediatora
- Przebieg mediacji i jej etapy
- Model interwencji w sytuacji konfliktu
- Korzyści z mediacji dla organizacji
- Wprowadzenie mediacji w miejsce pracy
- Procedura mediacji - czyli jak skutecznie poddać spór w miejscu pracy pod mediację
- Uczestnicy mediacji
- Mediator – cechy idealnego mediatora.